Taiteilijat

Tässä osiossa esittelemme taideyhdistyksemme jäseniä

Hanna-Leena Pekkarinen

Olen Nurmijärvellä asuva harrastelijataiteilija. Innostuin maalaamisesta enemmän muutama vuosi sitten kun löysin akryylivärit. Nuorena maalasin öljyväreillä, mutta koska silloin minulla ei ollut kunnon tiloja harrastuksen jatkamiseen, jäi maalaaminen moneksi vuodeksi.
Minua on aina kiinnostanut tehdä käsilläni jotain luovaa jossa voin käyttää mielikuvitusta. Minusta on jännittävää nähdä kuinka ajatus muuttuu konkreettiseksi asiaksi. Minulla on kaksi tekstiilialan koulutusta (pukuompelija sekä modisti), mutta nyt työskentelen terveydenhuollossa. Maalaan lähinnä akryyli- sekä vesiväreillä. Minulle on tärkeää että maalaukset on tehty hyvälle pohjalle ja maalaan siksi enimmäkseen pellavakankaalle. Maalaan myös muille materiaaleille mm. vaatteisiin, huonekaluihin sekä koriste-esineisiin. Pidän väreistä ja pyrin käyttämään paljon niitä töissäni. Haen inspiraatiota enimmäkseen luonnosta sekä unimaailmastani. Maalauksiini haluan luoda satumaisen maiseman, joka vie katsojan toisiin maailmoihin. Olen asunut muutaman vuoden Ecuadorissa Amazonin alueella ja se näkyy myös melko paljon töideni aiheissa. Haluan kehittyä jatkuvasti ja koitan haastaa itseni erilaisilla teemoilla ja aiheilla.
Töitäni voi sovitusti tulla katsomaan kotiini Nurmijärvelle.

Sähköposti: hannalee707@hotmail.com
Nettisivut: arthannalee.comInstagram: